Kontrola Urzędu Skarbowego w firmie
Kontrola „skarbówki” może przydarzyć się w każdej firmie. Ta ma na celu sprawdzenie, czy przedsiębiorca przestrzega prawa podatkowego, tj. czy prawidłowo nalicza i odprowadza podatki wynikające ze swojej działalności.
Każda kontrola Urzędu Skarbowego poprzedzona jest odpowiednim zawiadomieniem. Tym samym właściciel firmy ma od 7 do nawet 30 dni, by solidnie się do niej przygotować. Pamiętajmy, że reprezentant Urzędu Skarbowego nie może bez powiadomienia dokonać tejże kontroli, chyba, że przedsiębiorca wyrazi na to zgodę.
Ułatwieniem jest podanie w zawiadomieniu zakresu przeprowadzanej kontroli. Dzięki temu możliwe jest przygotowanie niezbędnych dokumentów i zapoznanie się z podatkową terminologią. Wiadomym jest, że wielu przedsiębiorców w natłoku codziennych obowiązków nie ma casu bądź zwyczajnie nie posiada tak gruntownej wiedz z zakresu prawa podatkowego. Wtedy najlepszym rozwiązaniem jest rozpoczęcie współpracy ze specjalistami – zazwyczaj właściciel firmy korzysta z usługi rachunkowe Olsztyn czy innym mieście. Dzięki temu zyskuje pewność, że wszelkie dokumenty będą gruntownie przygotowane, co więcej, pracownik biura może stać się reprezentantem firmy przez Urzędem Skarbowym, co zapewnia prawidłowy przebieg kontroli i uniknięcie ewentualnych kar.