Optymalizacja kampanii AdWords

Dobra kampania AdWords potrzebuje, jeśli nie codziennej, to przynajmniej częstej, optymalizacji, aby być w pełni efektywną.  To truizm, ale często bywa tak, że po uruchomieniu pozostawiana jest samej sobie, a na koniec okazuje się, że albo nie przyniosła żadnych efektów, albo są one dużo poniżej oczekiwań.

Zapewne za taki  stan rzeczy odpowiada przede wszystkim brak pomysłów na to, jak można tego typu kampanie uczynić efektywniejszą. Agencja SEM z niewielkim doświadczeniem może po prostu nie wiedzieć, jakie możliwości oferuje mu w tym względzie system AdWords.  A jest ich naprawdę wiele.

[AdSense-A]

Poprawna budowa kampanii AdWords

Optymalizacje kampanii AdWords powinniśmy zacząć już w momencie jej przygotowywania. Bylejakość w tym względzie się po prostu nie opłaca, bo później trudno coś sensownego z nią zrobić. Dlatego też każda powinna:

  • posiadać podział na grupy reklamowe
  • zawierać słowa kluczowe w odpowiednich grupach i  w różnych dopasowaniach
  • mieć w każdej z grup co najmniej dwie reklamy
  • być zintegrowaną z  Google Analytics
  • posiadać listę słów wykluczających
  • posiadać rozszerzenia reklam
  • mieć podpięte kody konwersji oraz remarketingowe

Optymalizacja reklam i słów kluczowych

Gdy już  kampania została uruchomiona,  można zacząć jej optymalizację.  Pierwszy element, na który warto zwrócić uwagę, to reklamy. Posiadając przynajmniej dwie w każdej z grup możemy testować skuteczność poszczególnych przekazów.  Warto tu brać pod uwagę takie czynniki jak ilość konwersji, ilość kliknięć oraz średni koszt pojedynczego kliknięcia.

Podobnie rzecz ma się ze słowami kluczowymi. Jeżeli w danej grupie mamy je w różnych dopasowaniach, możemy wyłowić te najskuteczniejsze, a wyłączyć te mniej. Dodatkowo dzięki raportowi „wyszukiwane hasła” będziemy także mogli stale rozwijać listę słów wykluczających, dzięki czemu wyeliminujemy odwiedziny, które nie mają szans przynieść naszemu klientowi zysków.

Optymalizacja strony docelowej

Kolejny istotny element optymalizacji kampanii AdWords to strona docelowa. Nic bowiem nie przyjdzie nam z tego, że wygenerujemy spory ruch, kiedy landing page okaże się zupełnie niedostosowany do celów, jakie przed nim stawiamy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.