Rynek reklam i filmy reklamowe

Jak głosi stare przysłowie „reklama dźwignią handlu”. Zasada ta obowiązuje we współczesnym świecie, gdzie rynek reklamowy jest potężnie rozwinięty, obejmując swym działaniem wszystkie media – od drukowanej prasy i ulotek, na sieci kończąc. Dziesiątki różnych wielkości firm i instytucji ogłasza klientom nowe usługi i produkty, a najlepiej dotrzeć z przekazem dzięki atrakcyjnemu podaniu go potencjalnemu klientowi. Filmy reklamowe to jedna z najczęstszych metod docierania do klienta, a ponieważ rzadko kiedy firma produkująca np. wędliny posiada swoje zaplecze filmowe, spoty reklamowe powstają w wyspecjalizowanych studiach. Oczywiście mowa nie tylko o filmach, ale także reklamie radiowej czy przygotowaniu kampanii w prasie i na ulotkach.

 

Filmy reklamowe produkuje się w różnych specyfikacjach, które uzależnione są od konkretnego klienta, a także adresatów danego spotu. Na rynku reklamowym istnieją agencje zajmujące się produkcją takich rzeczy jak filmy reklamowe, spoty reklamowe, filmy promocyjne, filmy reportażowe, teledyski reklamowe, reklama radiowa, reklama w prasie oraz reklama w Internecie.

Warto zauważyć, że ta ostatnia może być powiązana z kręceniem filmów reklamowych – sieć zapewnia wiele możliwości reklamy, np. umieszczanie filmików reklamowych na stronach WWW. Reklama internetowa może być połączona także z profesjonalnymi zdjęciami, a sesja fotograficzna odbywa się pod okiem specjalistów.

Filmy reklamowe można obejrzeć zarówno w telewizji, jak i Internecie. Ich koszt jest bardzo różny i zależy od wielu czynników, jak na przykład ilość osób występujących w spocie, dekoracje, lokacja kręcenia, czy też dodawanie komputerowych efektów specjalnych. Wszystko zależy od pomysłu zarówno klienta, jak i agencji. Dlatego też nie ma jednej, konkretnej stawki za filmy reklamowe, a jest ona zawsze wyceniana pod kątem konkretnego zlecenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.