Edukacja

Przedszkola dwujęzyczne – czy ten pęd ma sens?

Po skończonym urlopie wychowawczym przychodzi czas, kiedy to wielu rodziców musi czy też po prostu pragnie już powrotu do pracy. Jest to oczywiście jak najbardziej normalne i w pełni zrozumiałe zjawisko jednak związane z pewnymi ograniczeniami wynikającymi z potrzeby wychowania dziecka i dalszej opieki nad nim. Pośród wielu rodziców pojawia się pytanie, z kim pozostawić swoją pociechę żeby zapewnić jej jak najlepsze warunki rozwoju. Pozostawienie dziecka w przedszkolu lub z opiekunką do dziecka wymaga z naszej strony spokojnego przemyślenia i znalezienia najbardziej odpowiadającej potrzebom dziecka opcji jego dalszego rozwoju. Biorąc tego rodzaju motywacje z naszej strony większość rodziców decyduje się na wybór przedszkola, które jest w stanie zapewnić mu właściwe warunki rozwoju.

Po co i dlaczego?

Decydując się na zapewnienie jak najlepszych warunków rozwojowych dla swojej pociechy, coraz więcej osób wybiera dla dzieci przedszkola dwujęzyczne. Oprócz bardzo praktycznej możliwości zwiększającej umiejętności w porozumiewaniu się z innymi osobami mówiącymi chociażby w języku angielskim, każde dziecko uczące się dwóch języków nabiera także większego poczucia własnej wartości. Wynika to z przeświadczenia, że „umiem więcej niż rówieśnicy, zatem jestem bardziej pewny”. Możliwość nauczenia naszej pociechy jednego z języków obcych jest doskonałego rodzaju inwestycją z naszej strony w rozwój dziecka i przyszłość, jako osoby dorosłej. Nie jest tajemnicą, że już w okresie licealnym zaczynają być widoczne korzyści z wcześnie rozpoczętej nauki języka angielskiego przez dziecko. Przedszkole dwujęzyczne Wilanów działające w naszym kraju posiada odpowiedni program dla małych dzieci, który jest przekazywany przez odpowiednio wykształcone w tym kierunku opiekunki i native speakera. Zwiększa to profesjonalizm nauczania języka obcego.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *