Nowe zawody: specjalista od social media
Świat się zmienia nieustannie. Dotyczy to również rynku pracy, gdzie niektóre zawody odchodzą w niepamięć, a nowe „wyrastają” niemalże na naszych oczach. To zjawisko jest szczególnie charakterystyczne dla internetu oraz firm, których działalność opiera się na jego wykorzystywaniu. Wystarczy tu wspomnieć o takich jeszcze klika lat temu nieznanych zawodach jak: front developer, specjalista SEO czy Lead Manager.
W niniejszym artykule chcielibyśmy nieco przybliżyć naszym czytelnikom „najgorętszy” ostatnimi czasy zawód, czyli specjalistę od social media.
Czym są media społecznościowe?
Nim wyjaśnimy czym się zajmuje social media specialist kilka słów o samych mediach społecznościowych. To wszelkiego rodzaju portale, gdzie użytkownik może się zarejestrować, utworzyć swój profil i tworzyć sieć znajomych.
W przeciągu kilku lat stały się one jednym z najważniejszych mediów, gdzie wchodzi się w interakcje z innymi ludźmi, zdobywa informacje na wszelkiego rodzaju możliwe tematy oraz prezentuje własną osobę innym.
Nic zatem dziwnego, że mediami społecznościowymi dość szybko zainteresowały się firmy, widząc w nich nowy kanał, prze który można dotrzeć z informacją marketingową do swoich potencjalnych klientów.
Czym zajmuje się specjalista od social media?
Nowy kanał komunikacji marketingowej potrzebował osób, które mogłyby się nim zająć. Początkowo byli to pracownicy marketingu danej firmy, ale bardzo szybko pokazało się, że social media rządzą się swoimi prawami i dotychczasowe modele komunikacji się w nich nie sprawdzają, w związku z czym lepiej było oddać go „w ręce” wyspecjalizowanych agencji, których na rynku zaczęło dość szybko przybywać.
Czym zatem zajmuje się specjalista od social mediów? Przede wszystkim prowadzi codzienną komunikację na fan page’ach firmy na takic portalach jak: Facebook, Twitter czy Google Plus. Pisze posty. Moderuje dyskusje. Przeprowadza konkursy, itp.
Oczywiście to nie wszystko. Wraz z account managerami i dyrektorami kreatywnymi współtworzą strategię obecności danej firmy na portalach społecznościowych. Bo nie jest tak, że wystarczy od czasu do czasu coś napisać, wrzucić fajny obrazek i już mam do czynienia z komunikacją marketingową.