Reklama i marketing

Czy współpraca z dystrybutorem treści cyfrowych to dobry pomysł?

Masz już gotowy materiał muzyczny i zastanawiasz się nad tym, jak znaleźć się na playlistach Spotify? To niby nic trudnego, a jednak, żeby zamieścić utwór w serwisach streamingowych, potrzebujesz… dystrybutora. Odpowiednio wybrany to szansa na dobrą promocję własnej twórczości i oczywiście przyszłe zyski!

Jak wybrać dystrybutora muzyki?

Jest na to kilka opcji, a do najczęstszych należą:

  • dystrybucja za pośrednictwem platformy internetowej,
  • dystrybutorzy, czyli agregaci treści cyfrowych.

W przypadku tej pierwszej ponosimy koszty związane z umieszczeniem utworu na danej platformie. Te koszt są zmienne i bardzo różne – mogą występować w formie opłaty rocznej, abonamentu, opłaty za singiel, album itd. Natomiast w przypadku współpracy z dystrybutorem przeznaczamy po prostu jakiś procent na dystrybucję, co łatwo wliczyć w ogólne koszty.

Zalety współpracy z dystrybutorem

Współpraca z profesjonalnym dystrybutorem treści cyfrowych to gwarancja, że promocja w Tidal, Spotify czy innej platformie streamingowej przyniesie nam maksymalne korzyści. Możemy liczyć także na optymalizację treści, pomoc w kwestiach technicznych i dodatkową reklamę na innych serwisach internetowych. Artyści rzadko kiedy potrafią zadbać o to, aby ich utwory znalazły się we właściwych miejscach. W kwestii dystrybutora leży zatem to, żeby dotrzeć z tymi utworami do największej ilości wartych uwagi miejsc. To oczywiście przynosi obustronne korzyści.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *