Reklama i marketing

Reklama – rola

Samo wyrażenie reklama znaczy „krzyczeć do kogoś” i pochodzi z języka łacińskiego. Jest to raport nakłaniający zwykle do nabycia towaru.

Ponad trzy tysiące lat przed naszą erą na glinianych tablicach odnalezionych przez archeologów były ulokowane  zawiadomienia. Jak pojawił się druk zaczęto rozwieszać plakaty, jak również publikować ogłoszenia w czasopismach. Największa inwazyjność nastąpiła, natomiast wspólnie z pojawieniem się radia oraz telewizji. Obecnie reklama jest obecna na każdym kroku, zalegające sterty ulotek przy naszych drzwiach, w skrzynkach pocztowych i mailowych, w trakcie akcyj sportowych, seriali telewizyjnych, właściwie trudno odszukać położenie gdzie marketing nie jest wszechobecny.

Monstrualne zasoby funduszy, które poświęcane są za pomocą producentów na różnorodnego rodzaju reklamy zaświadcza o tym, iż musi ona gorliwie oddziaływać na klientów. Wielu ludzi myśli, iż reklama nie wpływa na podejmowane przez nich decyzje. Jest to skończona bzdura, bowiem każdy ulega manipulacji spowodowanej poprzez tajniki reklamy.

Reklamę rozdzielamy na dwa fundamentalne typy, to jest społeczną jak i komercyjną.

Reklama komercyjna ma za zadanie  zachęcenie nabywcy do przetestowania  nieznanej uprzednio usługi lub artykułu. Zadanie to nie jest banalne. Zachęcenie ewentualnego klienta do wybrania konkretnego produktu, albowiem na rynku osiągalnych jest dużo podobnych. Procedurą pozytywnych skojarzeń ma usługiwać ona, również utrwalaniu nazw wyrobu, firmy lub usługi. Przewodnim zamysłem jaki przyświeca komercyjnym reklamom jest powiększanie przychodów ze sprzedaży, w tym celu reklama winna pobudzać również do następnego zakupu tego samego produktu oraz utwierdzać nas w przekonaniu, że jest to najlepszy wybór.

Z kolei reklama społeczna opłacana jest poprzez Fundacje Komunikacji Społecznej. Gra ona szalenie istotną rolę wśród panujących rytuałów społeczeństwa. Ta reklama ma za zadanie uprzedzanie ludzi przed zagrożeniami, pobudzanie do zmiany marnych zwyczajów, jak zarówno skłaniać ludzi do pomocy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *