Reklama i marketing

Serwisy streamingowe najlepszą formą promocji dla muzyków

Nie bez powodu mówi się, że im lepszy plan marketingowy, tym większe szanse na wypromowanie swojej twórczości. Każdy muzyk obecnie musi zaznaczyć swoją obecność w Internecie, ponieważ w dużej mierze w ten sposób realizowane jest zarabianie na muzyce. W historii szeroko rozumianej reklamy i promocji nie było skuteczniejszego rozwiązania, ponieważ w ten sposób można dotrzeć do ogromnej ilości fanów. Taką możliwość oferuje Independent Digital. To agregator treści cyfrowych, który współpracuje z kilkuset artystami i wytwórniami muzycznymi nie tylko z kraju, ale także ze Stanów Zjednoczonych i Niemiec.

Korzystanie z oferty Independent Digital

Największą korzyścią dla wokalistów lub grup muzycznych jest możliwość zaprezentowania swojej twórczości bez względu na ograniczenia terytorialne. Realizowane przez ID promowanie muzyki to dla fanów dostęp do utworów lub całych albumów w każdej chwili z dowolnego miejsca.

Czasami muzycy wychodzą z założenia, że wszystko można zrobić na własną rękę. Do pewnego stopnia jest to prawda, ponieważ można samodzielnie stworzyć kanał na YouTubie lub iTunes i tam po prostu w sposób automatyczny zamieścić swoje dokonania. To, co jednak oferuje agregator muzyki Independent Digital to planowo realizowane, a przede wszystkim sprawdzone działania marketingowe. Polegają one na promowaniu twórczości na przykład poprzez wpinanie kanału do sieci partnerskiej.

Większe zasięgi utworów dzięki play listom edytorskim

Kluczowe jest, jeśli chodzi o promowanie muzyki, rekomendowanie utworów muzycznych, które umieszczone są na przykład na YouTube, Apple Music lub Tidal, czy też Spotify. Rekomendacja polega na zachęcaniu opiekunów playlist edytorskich. Jest to kluczowe działanie w kontekście tego, że każdego dnia do serwisów streamingowych dostarczane są dziesiątki tysięcy utworów. Piosenka, która pojawi się na playliście edytorskiej to zwiększanie szans na zauważenie i na znacznie większe zasięgi.

Prezentacja muzyki w odpowiednim terminie

Niezwykle ważną kwestią jest dostarczenie materiałów muzycznych w odpowiednim czasie. Może to mieć ścisły związek na przykład z planowaną premierą albumu lub utworu. Jeżeli termin taki jest już ustalony, to należy wziąć pod uwagę przekazanie treści do Independent Digital z odpowiednim wyprzedzeniem. Najczęściej jest to 21 dni przed planowaną publikacją. Dzięki temu ID może dostosować materiał muzyczny do procedur konkretnych serwisów streamingowych i do ich specyfikacji. Natomiast samo przekazanie kontentu realizowane jest poprzez specjalną aplikację.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *