Taksówki w Warszawie

To właśnie w Warszawie funkcjonuje najwięcej taksówek – na ulicach stolicy jest ich prawie tyle, ile w Nowym Jorku. W ubiegłym roku liczba licencjonowanych taksówkarzy przekroczyła w tym mieście 10 000. Według stołecznego Ratusza, tylko w roku 2014 zawód taksówkarza rozpoczęło prawie 1 000 osób. Jak widać, kierowców nie odstrasza obowiązek ukończenia specjalnych szkoleń i egzaminów z topografii miasta. To ciekawe biorąc pod uwagę fakt, iż każdego roku maleje liczba wydawanych praw jazdy.

Dlaczego korzystamy z taksówek?

Powodów, dla których coraz chętniej korzystamy z taksówek jest mnóstwo. Można w tym przypadku wyróżnić chociażby brak czasu, ciągły pośpiech, komfort jazdy czy wzrost cen biletów za przejazdy komunikacją miejską. Co więcej, wpływ na wybór takiego środka lokomocji mają zapewne konkurencyjne ceny – mnogość funkcjonujących na rynku korporacji wpływa na konieczność oferowania bardziej dogodnych warunków przewozu.

Nietypowe zlecenia

Okazuje się również, że szereg korporacji wykona usługi inne aniżeli przewóz osób z punku A do punktu B. Przeprowadzka, dowóz zakupów, usługi kurierskie to tylko niektóre z nich. W sieci można znaleźć wywiady z taksówkarzami, którzy przyznają, iż realizowali najbardziej szalone zlecenia. Wśród takich wyróżnia się transport napompowanych balonów czy trzech ton piasku z dostarczeniem na ostatnie piętro wieżowca.

Dla klientów dużo prościej i taniej jest zlecić nietypową usługę właśnie taksówkarzom aniżeli podejmować współpracę z wyspecjalizowaną firmą.

Koszt przejazdu

Korporacje taksówkarskie pobierają różne opłaty za przejazd. Pod uwagę brana jest cena za każdy kilometr trasy. Cennik podzielony jest na różne taryfy – ważna jest pora wykonywania usługi czy strefa miasta. Najwięcej zapłacimy w nocy, w dni świąteczne i weekendy. Taksówkarz włączy również II taryfę poza miastem.

Pamiętajmy, że taksówkarz może poruszać się tylko po rejonie, dla którego aktualna jest jego licencja. Oznacza to, że korporacja warszawska nie może zdobywać klientów poza stolicą chociaż może oczywiście realizować kurs według wskazania klienta, nawet jeśli okaże się, że ten będzie odbywał się do odległego miasta w Polsce. Nietypowe kursy należy uzgadniać jednak wcześniej z dyspozytorem korporacji bądź samym kierowcą – nie każdy musi się na to godzić.

Jak złapać taksówkę?

Coraz rzadziej możemy je spotkać na postojach taksówkarskich. Normą stało się już natomiast zamawianie kursu drogą telefoniczną. Renomowane korporacje uruchomiły infolinię, dzięki której dyspozytorzy przyjmują zlecenia i kierują taksówki pod wskazany adres. Sporadycznie udaje się również złapać taksówkę na ulicy. Musimy zdać sobie sprawę, iż natężenie ruchu samochodowego w Warszawie jest ogromne a wraz z coraz większą popularnością przewozów tego rodzaju praktycznie nie zdarza się już, by kierowca taksówki krążył po mieście w poszukiwaniu pasażerów.

Co ważne, taksówkę warto zamawiać ze sporym wyprzedzeniem – w godzinach szczytu, w weekendy czy święta możemy na nią czekać nawet kilkadziesiąt minut. Standardowo zaś, na przyjazd taksówki przyjdzie nam poczekać kilka-kilkanaście minut.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.